Konverteringsmätning


Analysera konverteringar

Analysera dina kampanjer regelbundet, så att du ser resultatet av dina ansträngningar. Genom att mäta marknadsföring och konvertering lär du dig mycket – använd kunskapen för att finjustera din marknadsföring.Du lär dig mycket – använd kunskapen för att finjustera din marknadsföring.

Webpowers system gör det enkelt att genomföra en marknadsförings- eller konverteringsanalys. Se hur dina mottagare reagerar, se vem som besöker de olika landningssidorna och hur ofta. Skapa rapporter och uppdatera samtliga involverade. Därefter kan optimeringen av hemsidan och kampanjen börja. Kontakta oss och vi visar hur Webpowers system underlättar och effektiviserar ditt företags marknadsföringsanalys.


Click Map

Fungerar mallen som det var tänkt? Med Click Map får du en omedelbar, tydlig bild av hur dina mottagare reagerar.

15. Live geographical visualization

Geografisk visualisering

När du vet hur din kampanj fungerar kan du optimera den. Med Webpower ser du var dina mottagare öppnar dina mail – använd kunskapen för att segmentera kunderna till nästa utskick.


Mät konvertering och måluppfyllelse

Vad är din e-postmarknadsföring värd? Använd Webpower för att mäta resultat, för att se vad som fungerar bäst och för att förbättra din ROI. Se vem som besöker en viss landningssida – och hur ofta. Vill du veta mer om vad kunder och potentiella kunder gör online? Analysera hur pass bra dina mail är på att skapa konverteringar!

Rapporter och analyser

Skapa rapporter och skicka uppdateringar till alla som är involverade automatiskt. Webpower är certifierat enligt S.A.M.E. och det innebär att våra mätetal följer vedertagna internationella normer.

16. Reports & analytics

Online Behaviour Tracking & Tagging

Se vilka innehållsmoduler i nyhetsbreven som får flest klick och vilka webbsidor dina potentiella kunder besöker därefter. Uppdatera dina digitala profiler och använd informationen för att skicka förinställda, triggade mail. Du kan exempelvis använda Webpower för att se till att den som ofta klickar på innehåll med löparskor alltid får mer löprelaterat innehåll än den som klickar på cyklar. Samma princip gäller när en existerande kund besöker din webbplats – men inte när en potentiell kund gör det.

Webbanalys

Du kan lära dig mer om vad dina besökare gör på din webbsida och i dina nyhetsbrev – och förbättra din marknadsföring. Vår plattform använder webbanalystjänster från bland annat Google, Adobe och Comscore. Webbanalysen visar dig hur många besökare som kommer från att ha klickat på länkar i e-postmeddelanden.

Leveransbarhet och rykte

För att lyckas med e-postmarknadsföring är det helt avgörande att hålla sig till reglerna. Hantera opt-ins, studsar, avprenumerationer, suppression-listor, kontroll av IP-adresser, länkkontroll och spamrapporter med vårt system.



Redo för nya utmaningar?

Låt oss presentera vår produkt.