Event Marketing


Event Marketing

Att organisera ett lyckat event är en utmaning. En bra idé är en grundförutsättning, men du måste också sätta ihop ett säljande program. Det absolut viktigaste för ditt event är nämligen besökarna!

Besökarna behöver inbjudningar, bokningar, uppföljning och mycket mer. Du behöver trots allt inte göra allt manuellt – med automatiserad hantering av event kan stora delar av din marketing sköta sig själv, på så sätt sparar du värdefull tid. För att få våra automatiserade verktyg för event förklarade i detalj, boka en demo! Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på telefon eller e-post.


Hur kan Webpowers e-postmarknadsföring göra det enklare att organisera ditt event?

I vårt verktyg används automatiserade e-postmeddelanden för att berätta om ditt event. Bjud in besökare, skicka påminnelser och bekräftelser och samla in data, snabbt och enkelt.

Med vårt system kan du skicka SMS och skapa landningssidor och formulär automatiskt. Kort sagt – Webpower ger dig mer tid att fokusera på andra viktiga saker.

How Does Webpower Email Marketing make it Easier to Organise Your Event

Control The Communication Flow

Ha kontroll på kommunikationsflödet

Med automatiserad eventhantering från Webpower kommer du aldrig att glömma att skicka påminnelser!

Vi hjälper dig planera och sköta all kommunikation automatiskt – på en bråkdel av tiden det annars hade tagit. Behåll kontroll över kommunikationsflödet genom att skicka biljetter till besökarna så snart de bokar in sig. Visa en intervju med en av huvudtalarna varannan vecka för att få besökarna i rätt stämning.


Automatiserad e-post

Bjud in kunder till ditt event med e-post. Ha en länk i mailet som leder direkt till ett anmälningsformulär och skicka en påminnelse en eller två dagar innan eventet.

Landningssida

Skapa en landningssida för att berätta om ditt event för din målgrupp. Ha tydliga, enkla anmälningsformulär och be bara om uppgifter du behöver för att kunna skicka relevant information till dina besökare.

Landing Page

QR code

QR-koder

Använd QR-koder i marknadsföringen offline, som vid scanning tar med besökarna direkt till registreringen. Ha en personlig QR-kod på varje biljett för att kunna läsa av dem med en smartphone i entrén.

Har du funderat på att ha en QR-kod på namnbrickorna till ditt event? Använd automatiserad marketing för att ställa in triggade e-postmeddelanden som skickas när en besökares namnbricka scannas. Efter eventet får de ett uppföljningsmail, kanske med presentationer från eventet, påminnelser eller rabatt till nästa gång.


Uppföljning med e-post

Du vill kanske inte skicka mail medan ditt event pågår, men du kan använda Webpower för att samla information om dina besökare och sedan skicka ett uppföljningsmail. Med vår särskilda mall behöver du bara skapa ett mail för varje målgrupp.

Follow-Up Emails

Text messages

SMS

SMS är bra när du vill skicka snabb information. Skicka till exempel en SMS-påminnelse med adress och starttid två timmar före eventet.

Innan ditt event kan du fråga besökarna vilka presentationer de vill se. Tio minuter innan presentationen börjar kan ditt automatiserade eventverktyg skicka ett SMS för att påminna om att det snart startar.


Välj slutdatum eller maximalt antal deltagare

Har du begränsat antal platser tillgängliga? Då kan Webpower stänga anmälningsformuläret på ett visst datum, eller när maximalt antal deltagare är uppnått.

Set Closing Date or Maximum No. of Attendees


Redo för nya utmaningar?

Vi vill gärna visa hur vår lösning kan förenkla för din organisation