Lifecycle Marketing


Lifecycle Marketing

Nyhetsbrev är ett utmärkt sätt att kommunicera och skicka meddelanden. Men ett problem finns med den typen av e-postmarknadsföring: många prenumeranter får information som inte är relevant för dem. Webpower är annorlunda.


A Guide to Lifecycle Emails and More

Vår lösning låter dig arbeta med livscykelkampanjer, där mottagarna får exakt rätt information vid rätt tillfälle. En digital livscykelkampanj gör det möjligt att skräddarsy automatiserad kundkommunikation med intressant information för skilda målgrupper.


FrieslandCampina

FrieslandCampina levererar mejeriprodukter till miljontals människor runt om i världen. Under 2012 arbetade de med att nå ett antal olika målgrupper på ett personligt plan. Tanken var att erbjuda tips om goda kostvanor för gravida kvinnor. De skulle sedan skicka särskild information till mammor med bebisar och barn under två år. Snart började Friso arbeta med ännu mer specifika målgrupper. De gjorde det genom att segmentera kunderna efter antalet veckor som gått i graviditeten och senare efter barnens ålder.

Resultatet? Skräddarsydd kundkommunikation, högre kundengagemang och en ökning av ROI med 30 %. Eftersom lösningen var automatiserad sparade de dessutom arbetstid.

FrisoCampina

Lifecycle Marketing

Öka din kundlojalitet!

Boka en demo om du vill pröva tjänsten på ett kravlöst sätt. Behöver du inspiration? Vi har samlat en mängd olika exempel på livscykelkampanjer som hjälper dig komma igång. Vi har delat upp dem i fem kategorier: onboarding, prenumerationer, e-postkampanjer, transaktionsmeddelanden & beteendestyrd e-post. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på telefon och e-post!



Du får vad du ser!

Vi vill gärna visa dig vår produkt.